24. tra 2008.

DRINA ME NOSILA U SMRT.


ZIVA DRINA?

Bijo sam tek poceo cuvati ovce,sa nekim ko je bijo stari od mene pod uslovom da hoce da ja idem sa njim,jer se morao brinuti i o meni.Doslo je ljeto,sezdeseti godina,cuvam stalno sa mojim dajdicem Ismetom,pored Drine,nije nam dosadno te godine splavari su svakodnevno splavili gradu Zagrdenjom ispod Luke.Ucime Ismet svaki dan da plivam i poceo sam da se odrzavam na povrsini,ali jos uvijek nesmijem u dublju vodu ni u potoku.Jednoga dana,dotjerali smo ovce Drini pod Velike stijene i krenuli ih u Zapadala,tako se mjesto zvalo,bili smo sigurni da nece daleko otici jer su imale hrane izobilja,a mi smo se vratili Drini Zagrdenj da se kupamo i da gledamo kako se splavi grada taj posao je zanimljiv posmatrati a tezak raditi.Poslovoda je bijo Edhem Delic a radili su mnogi ja se sjecam moga Dajde Mehmeda,Alije i Rizve Delica,Hameda i Hasiba Mujica,Avde Durakovica.Dan je bijo jako topal pa smo cijeli dan bili u vodi i pred vece krecemo po nase ovce,ovaj put odlucujemo da idemo pored Drine do ovaca da ne obilazimo puno,znamo da jedan dijo moramo plivati jer od stijena nemozemo ici kopnom,uspjevamo prici na zeljeno mjesto,fali nam jos par metara,ali bas na tom mjestu struja vode udara u sami kraj gdje formira maticu,valove koji idu pravo u Srbijanske stijene pod neku pecinu i tamo se vide velike nadme,virovi gdje ni najbolji plivac nebih mogao nista uciniti da se spasi.Svjesni smo bejagi opasnosti i moramo se cuvati,Ismet odlucuje da proba prvi i taman kada je prelazijo preko vode koja udara u sami kraj u jedan kamen,tada i njega udara voda i nosi ga ravno u dubine u Srbiju,ja pokusavam da se to meni nedesi,hocu da to nekako mjesto preskocim ali se okliznu i jos gore od Ismeta napravi.Pokusavam da plivam i voda me nosi,znam da cu brzo poginuti,ali se borim za jos koju sekundu,pomazem koliko mogu i ako znam dami nemoze sem Ismeta niko pomoci a njega vise nevidim,znam da je Ismet tada bijo uz Hakiju Delica najbolji plivac na Drini ispod Luke.Voda me nosi i svaki cas treba da upadnem pod pecinske nadme de mi vise nema spasa u jednom trenutku ugleda Ismete kako ide prema meni i vice nemoj da me drzis,nada se pojavi u meni a ja dobi vise snage,u tom casu Ismet me udari u rame a ja potonu i vise neznam de sam,instiktivno pokusavam plivati prema nasemu kraju i izaci na povrsinu,tada jedva uspjevam izronuti iz vode jer sam bijo na kraju snage zbog nedostatka zraka,cim sam dobijo malo zraka,ponovo sam odgurnut sa povrsine i opet sam na nekom mjestu de neznam,cekam svaki trenutak udar u stijene,cini mi se da nas je voda snijela vec Zagrdenj,beskonacna borba za moj zivot jos traje,ponovo sam na povrsini ovaj put cujem Ismeta da mi vice neboj se,nemoj me dodirivati,tada me uzo sa strane za ruku ili tacnije mozda za rame,malo me povukao kraju i ponovo gurno prema nasoj strani,vidim prvi put da sam blizu kraja ali i blizu par metara ako tu dodem opet je kraj za moj zivot,snage vise nestalo a Ismeta ugleda da izlazi iz vode,meni vice hajde jos malo,voda mi samo sto nije pocela da se ulijeva naa usta,nemam snage da ga zovem,vise se ne borim da neodem niz vodu,sada se borim samo da budem jos koji trenutak na povrsini,Drina je bila brza nije bilo jezero,divlje vode.Voda me slucajno prinosi kraju i ponovo me pocinje da odvlaci prema dubini,ja poslednji put trazim od Ismeta pomoc,ali ovaj put samo pogledom,tada Ismet svaca da se ja nemogu izvuci,skace i pruza mi neko drvo kojim me privuko kraju i tako me spasijo od sigurne smrti.Izaso sam na kopno i samo se malo odmorijo,Ismet me nije nista pitao samo je u mene netremicno gledao.Kada sam se malo pribro onda sam se uplasijo puno vise nego dok sam bijo u vodi a Ismet me pita pa sto ti neizide iz vode kada si bijo priso samom kraju a ja mu kazem nisam vise mogao,nisam imao snage.Brzo smo tada obisli i pronasli ovce te ih zajmili kuci,kada smo dosli u Gvozd pojavila se i mjesecina niz Hum a ja sam bijo radostan jer sam ponovo ziv,tada smo culi glasove sa Gocina brda posli da nas traze,dugo godina nas dva smo se voljeli kao braca i stalno smo bili skupa,mnoge tajne cuvamo i sada iz Luke,razliciti putevi odvedu ljude razlicitim pravcima,ostane ti samo sjecanje na mlade dane.

1 komentar:

Amir kaže...

Drina je bila opasna i ne predvidena u strujama svojih valova.

Moje informacije u vezi mene: