26. tra 2008.

MOJ PRVI OMLADINSKI TEFERIC ???



LJeskovik i pogled na Karacic brdo.

Pred sedamdesete godine,
jos nisam punoljetan ali pokusavam da budem i tako se prikljucim jednoj grupi momaka koja ide na teferic Drinom [camcem]na Karacica brdo.Znam da je bilo proljece i da medu nama imaju samo dvojca koja su punoljetna,ukupno nas ide 9 Lucana a vozi nas Salko Sejdic koji je tada imao najbolji i najbrzi camac na Drini.Dogovor je da idemo do Prohica a dalje se ide pjese,vozeci se niz Drinu,dogovori padaju da se kupi alkohola u Prohicima i ja vec u putu odlucujem da se izdvojim iz te grupe i ako nikada ranije nisam isao dole na bilo koji teferic, ali znam da imam u Klotivcu rodaka i rodica pa mi nece biti tesko da nadem drustvo za Karacic brdo.Nasim dolaskom pod Klotivac ja zahtjevam da mi Salko stane,jer jacu tu da izadem i ako su mi sugerisali svi da se ne izdvajam moja odluka je bila konacna.Izlazim iz camca i raspitivanjem dodem do kuce mojih najbolji rodaka gdje ima i moja rodica Hasa koja je tek djevojka,blizu nje i Nedziba sa kojima ce mi posjeta Klotivcu i Karacic brdu biti lijepo zapamcena.Poslije rucka,krecemo na Karacic brdo,ima nas veca grupa i toga dana upoznajem prvu djevojku u svom zivotu iz Klotivca.Dan je bijo suncan,naroda mnostvo,cura sa svih strana,ja se osjecam jako dobro i ponosan sam na svoju rodbinu iz Klotivca na sviju a ima ih dosta.Par puta se srecem u toku dana sa mojim drustvom iz Luke,koji su odma u pocetku bili vidno pod alkoholom,dan se zavrsava i okupljamo se da svi idemo u Klotivac,opet se plan mijenja upravo zbog alkohola i vecina odlucuje da idu u Prohice u prodavnicu da se podmire,rakijom i cigarama ja se ponovo izdvajam i sa mojim rodicama i tek upoznatom djevojkom krecemo u Klotivac.U Klotivcu je trebalo da bude sjelo organizovano vani,sto nam je svima odgovaralo,poslije vecere moj rodak Asim kaze Hasi,nema sjela zabranila policija,nemoj niko da mrda iz kuce,jedino ako hocete mozete otici na sijelo kod Nedibe moje druge rodice pod uslovom da Amir nece nikuda izlaziti,odgovorila je potvrdno Hasa a meni kaze bice ti i cura,tako smo vece proveli kod Nedzibinih roditelja na sijelu,bilo nas je dosta i lijepo je vece protekla uz neobicnu tisinu.Svi znaju po odlasku sa teferica,sta se desavalo sa Lucanima samo neznam ja.Meni nisu htjeli da kazu jer su me na taj nacin zastitili da budem na sigurnome,jednostalno su me cuvali kao svoga clana porodice i to su pravi rodaci.Drugi dan svice,treba da idem Drini na dogovoreno mjesto,tada mi rodica Hasa kaze da se promjenijo plan i da ce Lucki camac doci na mjesto zvano Mocila sto meni nije bilo bitno.Krecem od rodaka a samnom idu i dvije moje rodice i moja djevojka u pratnji po izlazu iz sela one stadose pa me pitaju znamli sto nije bilo sijelo sinoc,na moj odgovor kako cu ja znati,dobivam objasnjenja da su Lucani pijani napadali koga su sretali te da za malo nije doslo do vecega belaja i da su obrukali Luku.Ja sa iznanedenem slusam sta mi pricaju i tada mi je bilo posebno drago i bijo sam ponosan sto imam tako dobre rodake i rodice,jer nesumljivo bi bijo sa ostalima da nije bilo njih.Kada se Salko pomolijo niz Drinu moje rodice i lijepa devojka poselamili smo se,one su otisle kuci a ja prilazim Drini,nigdi nikoga nema,Salko prilazi kraju i baca mi lanac da svezem camac a onda opet iznenada iz sume izlaze ostali Lucani koji su se previse slobodno ponasali u svom putu prema Klotivcu.Momci se smiju i sjedaju u camac a Salko pita jednog od njih,vidisli taj plavi dzemper na sebi u sviju ce vas biti takva leda,znateli i jesteli svjesni sta ste uradili,za kratko nasta tisina,Amire jesili i ti bijo sa njima,nisam odgovorih nekako spontano brzo,vidjelo se da sam zadovoljan sto nisam bijo sa ostalim,sretan si znaj sigurno,nije mi cudo za ovu djecu ali ova dvojca zar nisu trebali da vas cuvaju,da vas pravilno upucuju,Salko je bijo i osto dobar covjek i tako dolazimo pod Luku,kako se izlazi iz camca tako se odvajaju male grupe koje ce odma od kuce krenuti put u svijet,ja idem sa Salkom i on mi usput prica sta ocekuje da ce ovi preziviti i kakve hi kazne cekaju.Dolazim kuci i odma spavam ali ubrzo cujem galamu,neki ljudi su dosli kod moga rahm.oca i komentarisu sta se desilo te vidim da je moj otac ljut na mene, kada mu moja mati rece da jedini ja nisam bijo u tom kolu on nevjerova nego ude pame probudi i pita sta je bilo i jesamli ja bijo sa ostalim i zasto nisam bijo,kada sam mu objasnijo vidijo sam da je veoma zadovoljan zbog toga i zahvalijo se nasim rodacima sto su me cuvali.Momci krecu jedni u Mostar,Dubrovnik,Korculu ali brzo ih policija nalazi i dovodi u Srebrenicu,javno sudenje i jedino je takvo bilo njima kako ja pamtim u Osatu ispred skole,sve bilo onako kako him je Salko reko cak i gore.Ovo sam dobro zapamtijo i ovdi sam izbjego namjerno cinjenice bar 80% ali i ovako posjeca da se covjek mora bar prirodni zakona pridrzavati gdje god bijo.

1 komentar:

Anonimno kaže...

Zanimljiva prica... :)

Mela

Moje informacije u vezi mene: