13. tra 2008.

STARA PRICA O LJUBAVI [ PRIJE 200GOD.]




STARI OBICAJI I LJUBAVNA PRICA

Imena cemo promjeniti zbog mozda ljutnje, djevojka ce se zvati Karmela a momak Kenan.
Prica je istinita i ona pokazuje stare obicaje,
Voljela se Karmela i njen komsija Kemo, voljeli i jedno drugome obecali da ce se uzeti i da za njih druge ljubavi nikada nece biti.Cesto su se kradom vidali i svaku su priliku koristili da budu skupa.Jednoga dana Karmeli majka rece, Ceri mpja, danas je petak bijo i danas pred dzamijom , babi ti iz drugoga sela covjek rekao, hocu sina da zenim i hocu da posaljem prosce po tvoju cerku, a babo ti je kail, kaze u toga momka dosta zemlje ima kazu.Cuti majko kako mozes to pricati kad znas da ja imam momka i da nikada drugoga necu, ceri moja , bice kako babo kaze i meni i tebi.Karmela je plakala i molila da je nedaju i da ona nece ici.Ipak su prosci dosli i Karmela je mimo njejne volje isprosena,Prvi petak Karmelu vode,puske pucaju, pjesme se pjevaju a isto vremeno na drugoj strani u Kenana Karmelina momka suze se prolijevaju, kune momak i sebe i devojku i onoga ko stvori takvu nepravednu sudbinu, u jedno selo ide veselje a u drugom se rodila tuga i duboka bol.Karmela , odlucuje da nece zivjeti za tim momkom, ili cu se vratiti svome momku ili cu u Drinu skociti, njen momak odlucuje da mora vratiti Karmelu i da se drugom nikada nece ozeniti.Karmelu dovode u novu njejnu kucu, gdje ona stala na svoje mjesto i dvori prisutne, svi su veseli samo je Karmela duvakom sakrila lice i prolijeva suze i kune svoga oca sto je dade za nedraga, sto joj uze srecu a dade nesrecu, kune Karmela i pravi plan, kako se vratiti svome momku i kako mu u oci pogledati, znala je Karmela da ce joj momak sve oprostiti, znala je da je puno voli, ali je i znala da se sada i on sa bolom u dusi nosi, tako nije ni primjetila razne pjesme i kada se sijelo vec razislo.Hajde snaho da veceramo povikase, mladozenjini, samo mi vode dajte,rece Karmela. Stari dedoje sjedijo kod sporeta i posmatrao, hm hm sine nije dobro, hajde dedo lezi povikase njegovi, dedo je legao a Karmela rece ja cu malo kasnije da malo pospremim kucu, sutra ce narod, dolaziti pa necemo moci.Svi su polegli a Karmela je malo lupnula sto od sto pa odma preko vrata, nije smjela ici pravim putem radi potjere, otisla je kroz kisnu noc sumskim puticem i tako jedva dosla do Luke, dosla je na mjesto odakle moze da vidi svoju kucu kada svane.Odatle je mogla i da vidi kucu od svoga momka Keme, vidjela je da mu lampa gori da ima svjetla, znala je da on nespava, da se lomi sa svojom dusom o kako bi voljela sada doci i da mu pokucam na prozor, u nekim trenucima bi krenula ipak nesmijem ja sak ipak zensko i ovako sam uradila previse, osjecala se cas ponosno cas bijedno, zora je svanula, a Karmela se nasla u nekom grmlju i dok je izlazila na malo bolje mjesto, ugledala je svoju majku, kako kupi drva da nalozi za jutarnju kahvu, odma je povikala, ooo mamaaaa,majka je odma poznala glas cerke, pa samiju u ruke i potrcala preko njiva do cerke, koja je isla u njejnom pravcu.Umalo se obje neizgubise,plakale su obje a onda majka upita ceri moja odakle ti ovdi.Znas majko, ja sam tebi govorila da za drugoga necu, ja sam nocas pobjegla, ja sam sto sam i bila, idi pitaj babu, ako me nece tuci, ja cu u kucu doci, ako ce me tuci ja odoh u Drinu skociti.Majka nemoze biti svako, to se bezbroj puta pokazalo, pa i sada.Mati je pala pred muza i rekla ako Karmela krene prema Drini ja moram prva u Drinu skociti, ja posle njejne nedaj boze smrti, niti mogu niti trebam zivjeti i ovako smo joj previse bola nanijeli. Muci nego idi mi dovedi dijete povika otac, mati je brzo otisla i skupa sa Karmelom dosla kuci,EEH da si mi bogdo musko, povika otac Karmeli.Na drugoj strani mladozenja je sutijo dok mu roditelji nisu ustali i tek tada him rekao da je Karmela jos sinoc pobjegla. NJen momak, Kenan , jespremijo se i poranijo u selo de sinoc Karmela se udala, idem imam, tamo jednu rodicu, preko nje cu Karmeli poruciti da se odma vrati i da cu je uzeti kako smo se i dogovorili.Razmisljajuci o Karmeli brzo je dosao u to selo i dok je dosao do jedne vode, ugledo je jednoga dedu, kako uzima avdest za rani sabah, malo saceka, da dedo zavrsi pa mu nazva selam, a dedo selam prifati, pa ga upita, odakle si pa si vako rano uranijo, e moj dedo ja sam iz Luke,sta ima u Luci, upita dedo, ma jedino nam se sinoc udala jedna djevojka i otisla je izgleda vama.E Moj sinko, sinoc dosla sinoc osla, ma sta kazes dedo jutarnjega ti avdesta, za trenutak se izgubi momak, dedo ga pogleda, pa rece jeste jeste sinko.Fala tebi dedo i tvome sabahu, kad si mene tako jutros rano obradovo, sad cu ti u povjerenju ispricati moj put. Pa on sve dedi u povjerenju isprica.Nije ko hoce vec kome sudeno, jeli sug... sto su to tako radili, idi cura te ceka i ona je tvoja, ali nemoj dugo...Karmeli rekose da ide da cuva stoku, sto je ona jedva i docekala jer je morala proci blizu svoga momka kuce,oh kako bi voljela da ga vidim ali njega nije bilo, mora da spava, nije svunoc spavo to sam vidjela, ali je Karmelu vidjela njegova majka, kako cu sina obradovati, nije moguce dobro sam je vidjela, cas je bila sigurna, cas je mislila da joj se mozda zbog bola u dusi ne pricinjava. Selam majko povika sin jos ispred vrata, selam sine i mustuluk ako me stare oci nisu prevarile, nisu majko, nisu, dobro si videla, jes se nocas Karmela vratila.Radost je potrajala a onda mati rece, idi sine kradom i sto prije neka dode, tako je i bilo treci dan KARMELA I KENAN BILI SU SKUPA. Mozda bi bilo dobro da se otvori jedno mjesto ,gdje bi smo pomalo pisali i posjecali se na nse obicaje.Selam od A mira Begica sa VukoljinaStana.

Nema komentara:

Moje informacije u vezi mene: